Mazowiecka Grupa Regionalna IPMA
  • MGR Home
  • Spotkania
    • Wydarzenia MGR IPMA Polska – klauzula informacyjna i zgoda na przetwarzanie wizerunku dla Uczestników
  • Aktualności
  • O nas
    • Rada MGR IPMA Polska

Podsumowanie warsztatu MGR IPMA: Jak rozpoczynać projekty? Project canvas w praktyce

  • Home
  • Podsumowanie warsztatu MGR IPMA: Jak rozpoczynać projekty? Project canvas w praktyce
Aktualności, Relacje
    • By magdarobak
    • 0 comments
    • 17 marca 2022

Podsumowanie warsztatu MGR IPMA: Jak rozpoczynać projekty? Project canvas w praktyce

10 marca 2022 r. w ramach MGR IPMA Marek Zawada i Magdalena Robak poprowadzili warsztat “Jak rozpoczynać projekty|? Project canvas w praktyce”. Zapraszamy na krótkie podsumowanie spotkania.

Założenia warsztatu “Jak rozpoczynac projekty? Project canvas w praktyce”

Warsztat zrealizowany był w ramach cyklu warsztatów obejmujących podstawowe zagadnienia związane z zarządzaniem projektami. Tematem przewodnim było wstępne planowanie projektu i przygotowanie dokumentu project canvas. Na koniec odbyła się krótka sesja elevator pitch (speech). Spotkaliśmy się zarówno z początkującymi osobami, które w swojej pracy odpowiadają za procesy inicjowania i planowania projektów, jak i doświadczonymi kierownikami projektów, dla których była to okazja do powrotu do podstaw.

Project canvas – wprowadzenie merytoryczne

W ramach wstępu Marek i Magda wprowadzili Uczestników w tematykę project canvas. Formatek jest wiele – my skorzystaliśmy z Model Over the Fence.

Celem project canvas jest stworzenie wspólnej wizji tego, w jaki sposób będzie realizowany projekt. Dzięki temu w kolejnych etapach planowania i realizowania go wszyscy mają wspólną wizję sposobu myślenia o projekcie, zaś w przypadku rozbieżności – jest jedno miejsce, do którego można wrócić.

Tworzenie project canvas – iteracyjna praca warsztatowa

Aby z jednej strony utrzymać rytm pracy, zaś z drugiej, aby dać Uczestnikom doświadczenie realnej pracy z project canvas – pracowaliśmy z modelem w czterech spójnych merytorycznie odsłonach:

  1. Najpierw skonstruowaliśmy podstawowe założenia projektu: zdefiniowaliśmy kluczowy cel i uzasadnienie projektu, okresliliśmy rezultaty i jakość (czyli mierniki jakości) a także określiliśmy kluczowych interesariuszy.
  2. W kolejnym kroku doprecyzowaliśmy szeroko rozumiane zasoby: skład i wymagania wobec zespołu projektowego, budżet i inne kluczowe zasoby projektu.
  3. Krok numer trzy to uwarunkowania realizacji projektu: warunki skuteczności (wewnętrzne) i ryzyka (zewnętrzne).
  4. W ostatnim etapie określiliśmy czas realizacji projetu i kamienie milowe. Bardzo cennym doświadczeniem (z persopektywy realności realizacji) był powrót w tym momencie do celu i zakresu projektu oraz zlinkowanie ich z czasem 🙂

W trakcie kolejnych odsłon Uczestnicy (pracujący w dwóch grupach) wymieniali się swoimi wizjami projektów. Mimo, że pomysły odpowiadały na tą samą potrzebę firmy – zaprojektowane zostały kompletnie niepowtarzalnie.

Elevator pitch (speech) – czyli jak zainteresować projektem

Na sam koniec popatrzyliśmy na to, jak mówić o projekcie oraz wartości, jaką tworzy w sposób zwięzły i przykuwający uwagę rozmówców. Sięgnęliśmy do metody elevator pitch (speech) jednak w nietypowy sposób. Mianowicie zbudowaliśmy model formułowania kluczowych informacji o projekcie modyfikując znany “złoty krąg” Simona Sinka 🙂

Two-pager zawierający aspekty omawiane podczas warsztatu (rozpisany project canvas oraz elevator pitch) możesz pobrac pod tym linkiem:

TWO-PAGER PROJECT CANVAS.

Projekt canvas w praktyce – kto prowadził warsztat?

Marek jest asystentem na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej i doktorantem w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. Specjalistą zarządzania projektami badawczo-rozwojowymi w sektorze ochrony zdrowia. Jego zainteresowania naukowe to zarządzanie innowacyjnymi projektami naukowo-badawczymi w obszarze ochrony zdrowia o charakterze niekomercyjnym, zwinne zarządzanie projektami i modelowanie procesów biznesowych.

Magda jest trenerem, konsultantem i facylitatorem. Pomaga firmom, zespołom i w projektach zarządzać i współpracować z troską o 3 obszary: WYNIKI, PROCESY oraz RELACJE. Wzmacnia kompetencje liderów i pracowników a także pomaga budować środowisko pracy sprzyjające efektywności.

Gościł nas tradycyjnie Wydział Zarządzania Politechniki Warszawskiej – bardzo dziękujemy!

SPOTKAJMY SIĘ NA KOLEJNYCH WARSZTATACH

Serdecznie zapraszamy na kolejne warsztaty (i te organizowane off-line i te on-line). Organizujemy zarówno tematy, które mogą być ciekawe dla osób rozpoczynających przygodę z projektami, jak i dla tych, którzy mają już doświadczenie w tym obszarze.

Informacje o planowanych spotkaniach zawsze znajdziecie na naszych platformach: MEETUP oraz FACEBOOK.

Nadchodzące wydarzenia

marzec 2023
mar 29 2023

Warsztat MGR IPMA: Jak radzić sobie z ryzykiem w projektach – burza mózgów

Politechnika Warszawska [2]
Nie odnaleziono wydarzeń!

Archiwum

  • Warsztat MGR IPMA: Jak radzić sobie z ryzykiem w projektach – burza mózgów
  • Spotkanie MGR IPMA: Morska Energetyka Wiatrowa okiem praktyka
  • Podsumowanie warsztatu MGR IPMA: Role zespołowe – rozpoznawanie i zagospodarowanie
  • Warsztat MGR IPMA: Role zespołowe – rozpoznawanie i zagospodarowanie
  • Podsumowanie warsztatu MGR IPMA: Delegowanie zadań w projekcie – praktyka rozmów
MGR IPMA Polska

Kontakt do nas:

mazowiecka@gr.ipma.pl

Na skróty

  • Aktualności
  • Jak działamy? Nasze założenia
  • Mazowiecka Grupa Regionalna IPMA Polska
  • Rada MGR IPMA Polska
  • Spotkania
  • Wydarzenia MGR IPMA Polska – klauzula informacyjna i zgoda na przetwarzanie wizerunku dla Uczestników

Aktualności

  • Warsztat MGR IPMA: Jak radzić sobie z ryzykiem w projektach – burza mózgów
  • Spotkanie MGR IPMA: Morska Energetyka Wiatrowa okiem praktyka

Mazowiecka Grupa Regionalna IPMA Polska © 2020

Zapraszamy na Meetup MGR IPMA

Back To Top