Mimo pandemii i ograniczonych możliwości organizowania spotkań, Mazowiecka Grupa Regionalna IPMA działa sprawnie, szerząc wiedzę na temat zarządzania projaktmi i nie tylko…
Zapraszamy do zapoznania się z relacją z webinariów, które Grupa zorganizowała podczas narodowej kwarantanny.
9 kwietnia 2020
Współpraca w zdalnym zespole – kluczowe elementy
Katarzyna Leszczyńska-Bohdan
Spotkanie poświęcone było współpracy w zdalnym zespole oraz kluczowym elementom, o które warto zadbać od pierwszego dnia.
Katarzyna Leszczyńska-Bohdan podzieliła się swoim bogatym doświadczeniem, które może nam pomóc w nowej sytuacji, w której się znaleźliśmy. Regularna praca zdalna i praca zdalna spowodowana pandemią, to dwa różne byty, jednak mają element wspólny – są pracą na odległość. Na bazie doświadczeń własnych i zaprzyjaźnionych firm, Pani Katarzyna podzieliła się obserwacjami, dobrymi praktykami i sposobami na to, by współpraca była możliwie jak najbardziej efektywna.
Wspólnie rozmawialiśmy o tym, co jest istotne w Waszych organizacjach, jak realizujecie spotkania, dlaczego warto mieć plan i harmonogram oraz traktować go elastycznie. Poruszyliśmy też kwestię savoir vivre’u i nawyków we współpracy.
Pani Katarzyna jako strateg komunikacji i wizerunku wspiera organizacje w budowaniu wartościowych relacji z klientami i partnerami. Z wykształcenia psycholog, od 9 lat związana z marketingiem internetowym i nowymi technologiami. Wierzy w twarde dane i kulturę otwartej, uczciwej komunikacji. Na swoim koncie ma kompleksowe projekty i strategie m.in. dla firm z sektorów: IT, finansów i bankowości, motoryzacji, FMCG i HR. Jej wewnętrznym “why” jest robić różnicę. Entuzjastka cyfrowego nomadyzmu i pracy zdalnej. Ostatnio w 72h zrealizowała pierwszy w Polsce hackathon online przeciwko skutkom pandemii: HackCrisis: Tech for Good. Po godzinach jeździ motocyklem, czyta kilka książek naraz i kieruje komitetem ds. Diversity w SoDA Poland.
16 kwietnia 2020
Budowanie zaangażowania i efektywności w trybie pracy zdalnej
Wojciech Ozimek i Urszula Rudzka-Stankiewicz z one2tribe
Wojciech Ozimek (CEO one2tribe) jest pasjonatem technologii i psychologii, informatykiem z 20-letnim doświadczeniem, a Urszula Rudzka – Stankiewicz (Head of Consultant) jest psychologiem i trenerem biznesu, od 2 lat wdraża rozwiązania dla firm z zakresu digital transformation.
Podczas webinaru uzyskaliśmy wiedzę o wynikach badań nt. zaangażowania w trybie pracy zdalnej, o komunikacji, poczuciu kontroli i sprawczości. Prowadzący podzielili się swoimi case study i podadali ciekawe wnioski jak układać i jak zarządzać pracą zdalną, aby jej efekty ilościowe i jakościowe były wysokie. Poruszyli również kwestie psychologii i technologii, zmiany w czasach zarazy oraz omówili narzędzia, które pomagają nam tą zmianę dobrze przejść. Dowiedziliśmy się także, czy można pogodzić interes szefa oraz interes pracownika.
23 kwietnia 2020
Europejczyk w Japonii. Kultura pracy w japońskiej firmie
Piotr Milewski
Piotr jest autorem wydanej niedawno książki „Planeta K. Pięć lat w japońskiej korporacji” (Świat Książki, 2020), w której w pełen anegdot, a przy tym poważny sposób opisuje pięć lat pracy w japońskim przedsiębiorstwie. Jak zatrudnia się, pracuje i odchodzi z firmy w Japonii.
Na naszym spotkaniu przedstawił swoje obserwacje z pracy, opowiedział o:
- systemie rekrutacji w japońskich przedsiębiorstwach,
- relacjach miedzy pracownikami i szefami w pracy oraz po niej,
- podejściu do projektów oraz obowiązków,
- procesach decyzyjnych oraz o tym,
- jak kryzys wpłynął na strategie oraz kulturę firm japońskich w roku 2008 i jak wpłynie na to kryzys związany z koronawirusem.
7 maja 2020
Lider i zespół w kryzysie. Co robić, kiedy nie wiesz, co robić?
Małgorzata Wnęk-Kolaska.
Z dnia na dzień liderzy stanęli przed nowymi dla wielu z nich wyzwaniami – jak odnaleźć się w kryzysie i efektywnie funkcjonować wirtualnym świecie? Jak skutecznie zarządzać zespołem pracującym w home office, często w towarzystwie rodziny i domowników? Jak zachować równowagę emocjonalną w kryzysie – a także budować zaufanie na teraz i na po kryzysie.
Spotkanie poprowadziła Małgorzata Wnęk- Kolaska, Starszy Dyrektor w konsultingu w firmie doradczej Korn Ferry, doświadczony project manager i dyrektor projektów biznesowych z obszaru HR. Certyfikowany Dyrektor Projektu IPMA level A. Autorka wielu publikacji z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, wykładowca konferencji branżowych, studiów podyplomowych i programów edukacyjnych, m.in. na Politechnice Warszawskiej, SGH, Harvard Business Review.